Köpvillkor

1. Köp
När du gjort din beställning skickas en orderbekräftelse automatiskt till din mail. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi er kontakta oss, då det kan betyda att du skrivit in fel e-postadress. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

2. Pris
I priserna ingår moms med 25 %. Priserna anges i svenska kronor (SEK). Inga expeditionskostnader tillkommer.

3.1 Frakt
Varorna skickas med Posten. Fraktkostnaden är 49 kr. I dagsläget skickar vi bara ordrar inom Sverige. Beställer du över 999 kr bjuder vi på frakten!

3.2 Bor du i Edsbyn
Din beställning kan även hämtas i butiken under ordinarie öppettider (vardagar 9.30-17.30 och lördagar 10-13) efter överenskommelse. Givetvis betalar du då inte någon frakt.

4. Betalningsvillkor
Vi anväder oss av Klarna som betalsätt.

5. Leveranser 
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av Posten. Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

6. Transportrisken 
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

7. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka och då via mail till, kontakt@linneasdamobarn.se

8. Ångerrätt
Du har ångerrätt i 14 dagar från att du mottagit leveransen. Inom den tiden så har du möjlighet att meddela att du ångrat dig. Vid utnyttjande av Ångerrätt betalar kunden för frakten. Ångerrätt gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss via mail så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig. Kläderna ska vara oanvända med prislappar kvar på plaggen. Ingen parfymdoft eller sminkfläckar får förekomma. 
http://arn.se/info-konsument/hur-jag-anmaler/

9. Byte
Om du vill byta ett plagg ska det vara vara oanvänt med prislappar kvar. Kostnaden för returfrakten och ny vara står kunden för. Kontakta oss på linneas.edsbyn@hotmail.se inom en vecka om du vill göra ett byte.

10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig vara skall du kontakta oss via mail inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej. Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan ej längre finns i lager kontaktar vi dig för vidare hantering av ärendet. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

11. Återbetalningar 
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller enligt överenskommelse med dig. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

12. Övrigt
Vi följer konsumentverkets regler för e-handel och returer. Alla priser är inkl. moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, slutförsäljning samt att bilder inte alltid kan återge varornas exakta utseende och färg. Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

13. Personuppgifter (GDPR)
Vi sparar följande persondata om våra kunder: 

Kunder: Förnamn, Efternamn, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer. Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

14. Kontaktuppgifter
Linnéas Dam och Barn Kläder
E-post: 
kontakt@linneasdamobarn.se
Tel. nr:
 0271-236 70
Adress:
Centrumhuser Långgatan 3, 828 32 Edsbyn

Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Konsumentverket
Arn