F.A.Q

Allmänt

Vilka fraktsätt erbjuder ni?

Alla paket skickas med PostNord. Vi erbjuder fri frakt vid köp över 600 kr, annars tillkommer en fast fraktkostnad på 49 kr.

Jag saknar koden för att hämta mitt paket. Kan jag hämta paketet ändå?

Leveransen skickas i första hand som varubrev och levereras då hem till din brevlåda. Om paketet skulle vara för stort kommer det levereras till närmaste postombud och du får då en avisering per SMS eller Mail.

Skickar ni internationellt?

Nej, vi skickar endast inom Sverige.

Kan jag avboka min order?

Skicka ett mail till linneas.edsbyn@hotmail.se så skall vi försöka lösa det.

Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?

Paketet ligger kvar i 7 dagar hos ombud.

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi erbjuder Klarna som betalsätt. Detta innebär en trygg och säker e-handel.

Är det säkert att handla online?

Ja, eftersom vi använder oss utav Klarna som betalsätt kan du som kund känna dig mycket trygg när du handlar av oss.

Ordrar och returer

Hur placerar jag en order?

Leta fram de produkter du önskar att köpa. Klicka i rätt färg och storlek och lägg sedan produkten i varukorgen. När du lagt önskade produkter i varukorgen klickar du dig vidare till Kassan och fyller i dina kontaktuppgifter.

Behöver jag ett konto för att placera en order?

Nej. Det skapas dock ett konto automatiskt när du gör din första order. Detta för att du som kund skall kunna följa din ordern på väg till dig. Detta konto kan du sedan fortsätta använda och se dina tidigare beställningar, samt få specifika rabattkoder.

Vem skall jag kontakta om jag har några frågor?

Tveka inte på att höra av dig. Vi hjälper mer än gärna till med alla funderingar. Skicka iväg ett mail till kontakt@linneasdamobarn.se eller gå in under fliken ”Kontakta oss” för fler kontaktsätt. 

Hur avbryter jag eller ändrar min order?

Skicka ett mail eller ring försöker vi lösa det.

Hur följer jag min order?

När du lagt en order får du automatiskt ett konto. I ditt konto kan du sedan följa ordern.

Hur returnerar jag en produkt?

Vi tar emot returer samt storleksbyte. Denna fraktkostnad får dock du som kund stå för. Vi rekommenderar att använda någon av PostNord’s tjänster för returen. 

Har jag någon ångerrätt?

Du har ångerrätt i enlighet med lag (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal. Det innebär att du som konsument i regel har 14 dagar på dig att ångra ditt köp.